Impact of Generative AI: Empower, Elevate, and Convert 

The relentless advance of technology continues to shape the way businesses operate, and one of the most transformative innovations in recent years is Generative Artificial Intelligence (AI). This groundbreaking technology is redefining the landscape of customer interactions and business processes.  What is Generative AI? Generative AI is a subset of artificial intelligence that focuses on […]

Oct 27, 2023 11:00
Transforming CX with Generative AI

In an era where customer experience (CX) reigns supreme, businesses across various industries are looking for advanced solutions to enhance their CX strategies. The rise of Generative Artificial Intelligence (AI) has opened up exciting possibilities for revolutionizing customer interactions, and NICE CXone is at the forefront of this transformation.  The traditional approach to CX often […]

Oct 26, 2023 10:12
Pave the Way for AI and Cloud: How to Craft CX Strategy that Optimizes RETURN and Mitigates DISRUPTION

In today’s fast-paced business landscape, delivering exceptional customer experiences while optimizing employee productivity is crucial for any organization. Therefore, Juliet Lee as Regional Manager, CX Solutions – ASEAN, had the opportunity to introduce AVAYA, a leader in communication and contact center solutions, offering a groundbreaking solution to address these challenges. The Avaya Experience Platform provides […]

Oct 25, 2023 14:00
Contact Center Warrior: The Prime Guard of BCA

Di era digitalisasi ini, penipuan online semakin marak terjadi. Terutama di dunia perbankan, penipuan atau cyber crime yang diiringi dengan berita hoax ini kerap kali beredar di masyarakat dengan mengatasnamakan suatu bank. Hal ini pun dialami oleh salah satu bank swasta terbesar di Indonesia, yaitu Bank Central Asia atau Bank BCA.  Dalam kesempatan ini, Wani […]

Oct 24, 2023 15:18
PRESS RELEASE: THE BEST CONTACT CENTER INDONESIA 2023

Selasa, 26 September 2023 bertempat di Birawa Hall Bidakara Hotel, Jakarta. Seluruh rangkaian perlombaan The Best Contact Center Indonesia 2023 telah selesai dilaksanakan. Sebanyak 66 perusahaan dari berbagai industri di Indonesia turut ikut serta dalam ajang perlombaan bergengsi ini. Perlombaan diawali pada 25 Januari 2023 dengan acara Launching TBCCI 2023 yang dibawakan oleh para pengurus […]

Sep 29, 2023 08:43
BINCA! Bincang ICCA: Tips CUAN Ala Para Pemenang, “Dikit- Dikit, Lama-Lama Menjadi Bukit.”

13 April 2023 – Perdana dan terbaru dari ICCA, program sharing khusus pemenang kategori Teamwork telah selesai diselenggarakan hari ini dalam acara BINCA, Bincang ICCA. ICCA menghadirkan dua tim pemenang Gold dan Silver The Best Telesales Team, yaitu Bima Yudha P. dari Bank Mega Syariah, serta Harpan Zulmiari dan Esa Pabela dari PT PLN (Persero).  […]

Apr 14, 2023 15:27
Leaders Talk: Be Productive and More Efficient with Contact Center 

11 April 2023 – Contact Center Leaders Talk kedua yang diadakan tahun ini dengan mengusungkan tema, “Be Productive and More Efficient with Contact Center,” telah selesai dilaksanakan. Pada kesempatan ini, ICCA menghadirkan dua praktisi contact center, yaitu Jayanti Zainal, Vice President dari PT Bank Central Asia, Tbk dan Ii Jawahir, Insight & Analytics Manager dari […]

Apr 12, 2023 14:04
ICCA X RevComm: Customer Engagement Strategy to Multiply Your Revenue

16 Maret 2023 – Technology Sharing bersama RevComm Indonesia telah selesai diselenggarakan, dengan dihadiri oleh 126 peserta dari berbagai perusahaan di Indonesia. ICCA menghadirkan pembicara spesial, yaitu Bernadus Hananto, selaku Customer Success Manager di RevComm APAC Indonesia. Bernadus berkesempatan untuk memberikan sharing materi dengan tema, “Customer Engagement Strategy to Multiply your Revenue.” Bernadus mengawali pembahasan […]

Mar 17, 2023 14:41
Leaders Talk: The Development of the Role & Contribution of the Contact Center

2 Maret 2023 – Contact Center Leaders Talk pertama yang diadakan tahun ini telah selesai diselenggarakan dengan mengusung tema, “The Development of the Role & Contribution of the Contact Center.” ICCA menghadirkan tiga pembicara profesional, yang pertama, yaitu Risdia Oktafandia, Contact Center Department Head dari Bank Tabungan Negara. Selanjutnya, Yang kedua, yakni Rifqqilah, selaku Asisten […]

Mar 06, 2023 10:38